Tá má spájať jednak sídlisko Solinky s centrom mesta, potenciálne aj prímestskú časť Bytčica. Hurá, konečne sme sa dočkali rozhýbania v oblasti cyklodopravy. Dobré je, že mesto má aj potrebné dokumenty potrebné k výstavbe a chvalabohu aj stavebné povolenie.

Samotný koncept kostrových hlavných cyklotrás je autorsky pripisovaný nebohému Ing.Tabačkovi, ktorý základnú sieť navrhol.

Na sieť nadväzuje podrobnejší návrh Generelu cyklistickej dopravy, ktorý však nebol úplne prebraný do územného plánu. Doň sme navrhli aj ďalšie úseky a opatrenia, ktoré majú byť priateľské k cyklistom. Ide o napríklad zóny 30 a upokojené zóny,ktoré by mali byť v každej rezidenčnej oblasti.

Čo môže ovplyvniť ako budú cyklotrasu obyvatelia využívať? Jedným z kritérií, ktoré sa používajú na budovanie cyklotrás je aj priamosť. V tomto plánovanom variante sme upozorňovali, že daná trasa nemusí vyhovovať všetkých cyklistom, budú ju pravdepodobne používať tí, ktorí vyžadujú segregáciu.

Prečo o tom hovoríme?

Ak si porovnáte plánovanú trasu H2. Vidíte, že je vedená cez viaceré ulice, ako napr.Hečkova ulice, I.Krasku,M.Urbana a je taká kľukatá. Okrem toho bude pretínať viaceré chodníky pre peších, čo môže generovať potenciálne riziká. Stavebne bude riešená na niektorých úsekoch ako segregovaná, na niektorých ako vizuálne oddelená od chodníka, na niektorých úsekoch ako súčasť ulice bez segregácie.

Oficiálne navrhovaná trasa H2 zdroj:mesto Zilina

Oproti tomu v generely cyklodopravy sme uviedli a navrhli , že paralelná trasa po ulici A.Rudnaya je pre cyklistu priamejšia a aj atraktívnejšia (zhruba o 20% kratšia).Ak by ste sa tam dnes postavili,videli by ste, že ju skutočne používajú cyklisti. V porovnaní s navrhovanou je teda kratšia a priamejšia.

Plánovaná sieť cyklotrás zdroj:mesto Zilina

Z tohto dôvodu by sme boli radi, keby sa aj táto ulica min.upokojila,keďže by nemala slúžiť iba ako nosná motoristická cesta a konkurovať Hlinskej ceste,ale mala by skôr slúžiť ako obsluha rezidenčnej oblasti aj pre nemotorovú dopravu.

Veríme, že vybudovanie úseku H2 naštartuje proces budovania systematickej siete cyklotrás v meste Žilina.

Už čoskoro sa začne výstavba na cyklotrase H2

Názor na “Už čoskoro sa začne výstavba na cyklotrase H2

  • 20. júla 2020 o 10:37
    Permalink

    Preco mesto nevyuzilo ulicu A.Rudnaya ako ste vy navrhovali ked ma nesporne vyhody pre cyklistov? Ake ma mesto na to dovody?

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *