Do súťaže Zelená Žilina sa tento rok zapojilo 50 súťažiacich, pričom všetci sa prihlásili ako jednotlivci. Prvýkrát nemáme v súťaži tímy.

Finálne výsledky za mesiac máj môžete vidieť na nasledovnom grafe.


Prosíme tých, ktorí ešte neodoslali formulár za máj, aby tak urobili, v čo najkratšom čase.
Prvých 5 miest za máj obsadili:
Meno: máj ekobody
Dalibor S. 210
Edita P. 132.3
Iveta G. 126
Hanka B. 126
Jana Gá. 105

Chodievate do práce peši, MHD alebo na bicykli a myslíte si, že z toho okrem dobrého pocitu nemáte nič? Zapojte sa do tretieho ročníka súťaže Zelená Žilina, ktorej hlavným cieľom je propagácia používania ekologických druhov dopravy. Viac o súťaži.

Výsledky Zelenej Žiliny za mesiac máj

13 názorov na “Výsledky Zelenej Žiliny za mesiac máj

  • 27. júna 2012 o 10:35
    Permalink

    Viete vysvetlit, ako pocitate Ekobody – informacia o tom v povodnom clanku akosi chyba… Ak si precitate Vasu informaciu v povodnom clanku je tam len bodovanie 1 pripadne 2 body) a tu zrazu sa dopracujete k zavratnym vysledkom … Bolo by vhodne vysvetlit Vas sposob preratania bodov z formularu do grafickeho spracovania …

    Odpovedať
    • 27. júna 2012 o 11:40
      Permalink

      Dobrý deň,

      ekobody sú km (vzdialenost domov praca) * body za mesiac (ako chodite kazdy deň,čo ste zadávali do formulára),

      teda u vas 4,5km * 21 =94,5

      Pretože ak viacerí máte za mesiac 21 bodov, je rozdiel, ci niekto dochádza 1 km alebo 7 km.

      S pozdravom.
      Marián Gogola

      Odpovedať
  • 27. júna 2012 o 12:41
    Permalink

    Dobry den,
    ja nechcem polemizovat o sposobe prepocitavania bodov (ste usporiadatelmi danej sutaze), ale tymto ste presli od pouzivania inych dopravnych prostriedkov ako osobny automobil(teda MHD, bicykel, pesi) k meraniu vzdialenosti, kolko, ktory z nas pocas tejto sutaze prejde (ci prevezie v pripade MHD, bicykla) … Neviem – to tymto sposobom vlastne prechadzate k takej cinnosti, ze turisti si tam mozu napocitavat aj km, ktore prejdu na turistickej ture – ved to je tiez ekologicke (zobral som to za priklad)… Ja s Vami suhlasim, ze ak viaceri maju 21 bodov, treba to nejako rozlusknut – no myslim si, ze prave vzdialenost – to nie je prave najstastnejsie riesenie… Ved tymto znevyhodnujete tych, ktori byvaju v centre mesta alebo blizko centra mesta oproti tym, ktory byvaju niekde na okraji mesta, ci v prilahlych dedinach…

    Odpovedať
    • 27. júna 2012 o 14:21
      Permalink

      urcite sa do toho turisti pocitat nemozu a nemozu si tam davat km ako chcu ale iba vzdialenost medzi zamestnanim a pracou, preto sa tam davali aj adresy.ak by niekto napisal ze ide zo Soliniek do prace, ktora by bola napr v centre. 15 km, urcite by sa mu to neuznalo.

      este raz ak mate 13-14 ludi s plným počtom,musíte rozlíšiť poradie.

      a ak hovorite, že su znevyhodneni ti,co byvaju blizko prace oproti tým, ktorí dochádzajú z prímestských častí, kto podla viac vykona viac namahy? ti co maju pracu rovno za domom, ale ti co musia prejst nejake tie km navyse?

      kazdopadne na konci sutaze budeme hodnotit aj celkovy pocet ekociest za cele obdobie,takze tam sa vzdialenost nebude brat do uvahy.

      Odpovedať
      • 28. júna 2012 o 14:55
        Permalink

        Dobry den,
        nakolko ste polozili nejake otazky, ktore nie su zodpovedane vami – skusim na ne reagovat – priklad vzdialenost do zamestnania 5 km – jeden to vykona pesi, druhy to vykona MHD – kto z nich vykona vacsiu namahu?! Nuz lahko sa teda moze stat, ze ten, kto ma “pracu pod nosom” vykona tej namahy podstatne viacej (ide pesi), ako ten, ktory ju ma vzdialenejsiu (sedi v MHD – vezie sa).
        Ste usporiadatelmi sutaze a stanovili ste pravidla – no tento problem Vam moze lahko vyskocit aj pri ukonceni sutaze (teda rovnost poctu ekociest).
        Dakujem za vysvetlenie sposobu bodovania.
        Jozef

        Odpovedať
        • 28. júna 2012 o 15:15
          Permalink

          Dobrý deň,
          áno sme si vedomí, že môže nastať aj rovnosť bodov a preto absolútna spravodlivosť nebude. Ten kto ide 5 km peši, vykoná väčšiu fyzickú námahu, ten kto ide MHD si zase za ňu platí,že? Takže tých pohľadov je určite viac. Tak ako ste vy písali , prečo sa rátajú km, tak sa na začiatku súťaže písal iný pán, aby sa brali do úvahy aj prejdené km.

          Pokiaľ máte iný nápad napíšte ho?

          Pekný deň m

          Odpovedať
  • 27. júna 2012 o 12:44
    Permalink

    A este nieco na dodatok – bolo by tu urcite spravne, keby sa k danej teme vyjadrili aj ini sutaziaci…

    Odpovedať
  • 2. júla 2012 o 19:27
    Permalink

    Dávate ako kritérium vzdialenosť do práce, ktorú si veľká väčšina zvoliť nemôže, ale konkrétny druh dopravy áno (auto-/trolejbus, bicykel, pešo) a toto sa bodovo nezohľadňuje. A i keď rozumiem filozofii prečo nie, pri finálnom hodnotení by pri rovnosti bodov mohol byť zvýhodnený súťažiaci, ktorý sa v najväčšej miere prepravoval sám. Na tie km sa niekto môže pozerať aj cez optiku, že ekologickejší je predsa ten, kto má prácu bližšie a minie na presun menej energie.

    Odpovedať
    • 3. júla 2012 o 8:51
      Permalink

      Celá myšlienka stojí na filozofii užívateľov ekologických druhov dopravy (pešo,cyklo,MHD) verzus individuálny motorizmus. Toto je najpodstatnejšie. teda cyklisti, peší a MHD sú na jednej lodi. Nerád by som bol, aby sme ešte rozhádali a delili cyklistov od chodcov a používateľov MHD. To by bolo proti myšlienke súťaže.

      Odpovedať
  • 10. júla 2012 o 19:48
    Permalink

    Myslím si, že táto debata je tak celkom zbytočná, pretože myslím, že cieľom súťaže je úplne niečo iné ako nejaké body.
    Napríklad, mne sa to celkom páči a je mi jedno, že za to mám a či nemám nejaké body. Veľké plus je to, že jednoducho vám chce niekto takto ukázať, že sa dá aj inak dopraviť do práce než autom alebo MHD. Troška sa prejdete a náhodou to veľmi dobre padne, keďže v práci si väčšina ľudí čo to zase odsedí (kto má takú prácu).
    Keď je pekné počasie, tak si spomeniem aj na túto súťaž a vravím si, že teda sa aspoň prejdem, alebo zašlapem trošku do pedálov, a že možno niekto to ocení a môžem za to niečo získať.
    Ale ak sa mám teda vyjadriť k tomu, čo ste tu vyššie písali, tak samozrejme, že to je rozdiel, keď niekto sa len odvezie v aute a ďalší si to odšlape, ale hádam to robíme aj pre seba 🙂 tak ma to vôôbec neštve aké sú pravidlá 🙂

    Odpovedať
    • 15. augusta 2012 o 15:13
      Permalink

      Tak je. Takáto súťaž nikdy nebude spravodlivá, nakoľko je nemožné dosiahnuť rovnaké podmienky pre toľko rôznych ľudí – ťažko porovnáte nejakého manažéra, robotníka s náradím a napr. pokladníčku – každá práca má iné nároky na dopravu… Aj tie výsledky sú ťažko overiteľné. Hlavne, že sa ľudia trošku hýbu. Treba to brať viac ako demonštratívnu iniciatívu než ako súťaž 😉

      Ja isto nevyhrám, aj keď sa na biku slušne našlapem a v porovnaní s MHD to mam náročnejšie. Ale čo, kvôli výhre permanentky z DPMŽ to isto nerobím :).
      Škoda že to tak neberie viac ľudí, určite by sa ich aj viac zapojilo…

      Odpovedať
  • 6. augusta 2013 o 10:24
    Permalink

    Zdravim,
    aj ja som mal par otaznikov k pravidlam a vysledkom, ale… na bicykli sa snazim dochadzat do prace uz vela rokov ci je nejaka sutaz alebo nie. Niekedy mi to vsak pocasie alebo ine okolnosti nedovolia. Stvrt mesiaca musim chodit sluzobnym autom kvoli pracovnej pohotovosti v mieste bydliska. Sutaz treba to brat ako inspiraciu alebo zabavu, nehra sa tu o velke miliony. Necakam ziadnu vyhru. Staci ze sa vidim v rebricku. Pozdravujem organizatorov aj sutaziacich. Drzte sa 😉

    Odpovedať

Napísať odpoveď pre Maroš Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *